Oferujemy kompleksowe doradztwo w zakresie Systemu Zarządzania Jakością EN ISO 13485:2016 – tworzenie, wdrażanie, utrzymywanie oraz nadzór.
W zależności od profilu firmy przeprowadzamy identyfikację mających zastosowanie wymagań prawnych i innych wytycznych, a następnie opracowujemy ich implementację.Jeśli jesteś nowy w tej branży i chcesz zająć się wyrobami medycznymi – produkcją lub usługami
Oferujemy:
- Przeprowadzenie Analizy Ryzyka i określenie zakresu systemu
- Opracowanie koncepcji Systemu Zarządzania jakością oraz harmonogramu jego wdrożenia
- Zaproponowanie Polityki Jakości
- Opracowanie procedury Planowania SZJ i celi jakościowych, Przeglądu Zarządzania
- Opracowanie systemu dokumentacji i zapisów oraz nadzoru nad nimi
-
Opracowanie niezbędnej (zależnej od profilu firmy) dokumentacji systemowej:
- mapy procesowej – FLOW-CHART
- procedur, instrukcji, formularzy, szablonów
- Opracowanie systemu szkoleń wstępnych i doskonalących – w tym Szkolenia dla pracowników w zakresie obowiązujących procedur i wymagań normy
- Pomoc przy wyborze Jednostki Notyfikowanej
- Udział naszego eksperta w audycie certyfikującym ( na życzenie klienta)
- Opracowanie i wdrożenie działań korygujących i zapobiegawczych oraz ich wdrożenia (jeżeli zajdzie taka potrzeba).
Jeśli już posiadasz system jakości
Ważne: Jednostki certyfikujące przyjęły trzyletni okres przejściowy na dostosowanie systemu zarządzania do wymagań nowej wersji normy: 2016. Oznacza to, że wszystkie certyfikaty wydane na zgodność z poprzednią wersją EN ISO 13485:2012, utracą ważność w dniu 28 lutego 2019r.W związku z tym oferujemy:
- Analizę istniejącego systemu zarządzania organizacji pod kątem spełnienia wymagań systemu ISO 13485:2016 (audyt zerowy)
- Przeprowadzanie Gap-Analysis oraz identyfikacja różnic organizacyjnych, które należy uwzględnić w celu spełnienia nowych wymagań
- Opracowanie harmonogramu wdrożenia
- Przeprowadzenie szkoleń i podniesienie świadomości wszystkich stron, które maja wpływ na skuteczność organizacji
- Aktualizację obecnego systemu zarządzania w celu spełnienia zmienionych wymagań i weryfikację jego skuteczności - opracowanie działań korygujących i zapobiegawczych, stworzenie oraz wdrożenie brakujących elementów systemu
Zmiany w nowej wersji normy obejmują rozszerzenie jej zastosowania na wszystkie etapy życia produktu: poczynając od projektu, poprzez zakupy, proces wytworzenia aż do zakończenia jego cyklu życia. Nowa wersja kładzie nacisk na większe dostosowanie do wymogów regulacyjnych oraz na nadzór rynku i nadzór po wprowadzeniu do obrotu. włączając w to szczegółówe postępowanie reklamacyjne i poreklamacyjne.Oferujemy również:
Położono także większy nacisk na odpowiednią infrastrukturę, szczególnie w procesie produkcji sterylnych wyrobów medycznych, a także większy nacisk na zarządzanie ryzykiem.
- Prowadzenie audytów wewnętrznych u Klienta, zarówno jednorazowo, jak i na podstawie rocznej umowy
- Pełnienie przez naszego konsultanta funkcji Pełnomocnika ds. systemu zarządzania u Klienta
- Doraźne konsultacje przy doskonaleniu systemów zarządzania
- Pomoc w Zarządzaniu Ryzykiem
- Przeprowadzanie audytów u dostawców
- Procesy nadzoru nad zakupami – SQM Supplier Quality Management (nadzór nad jakością dostawców włączając w to Umowy Jakościowe)
- Pomoc przy reklamacjach i PMS (Post-Market Surveillance), opracowanie (jeśli zajdzie potrzeba) FSCA (zewnętrzne działanie korygujące dotyczące bezpieczeństwa) oraz FSN (Notatka bezpieczeństwa), raportowanie do władz